2021(e)ko otsailaren 8(a), astelehena

Zientziaren Filosofiaren Sarrera - 2. jarduera

Irakasgaiari hasiera eman arte ez nuen nire burua zientzia eta pseudozientzien arteko mugan jarri. Eta hala ere oso garbi ikusten nuen zer kokatzen nuen lerroaren alde bakoitzen. Lerroaren kokapena bera da orain bilatzen dudana.

Popperren indukzioaren aurkako arrazoiekin bat egiten dudala esango nuke. Kasu partikularrak abiapuntutzat hartuz eta haien orokortzea aplikatuz eraikitzen bada zientzia, edozein kasu partikular edozein teorietara moldatu daitekeela esango nuke. 

Ez dut uste inoiz jakin dezakegunik orokortze bat erabat egiazkoa den, barnean hartzen duen kasu kopurua amaigabea izanik. Horregatik zentzua ere badu, teoria ezeztatzen duen kasu partikular bat behar izatea teoria egiazkoa ez dela adierazi ahal izateko. Kasu partikular guztien baiezkotasuna aztertzea ezinezkoa baita. 

Teoria ezeztatzera eramango gaituen kasu partikular batekin aurkituko baginake, teoria horri ez genioke zientifiko etiketa atxikiko (Marxismoa edo psikoanalisia, Popperren testuetan ageri moduan, metodo induktiboz egiaztatuak dira, "kasu partikular batentzat betetzen bada, beste guztientzat ere bai"). 

Zientzia ezeztatu gabeko teoriek osatuko lukete beraz (Newtonen erlatibismoa, adibidez) . Eta ondorioz, gaztelerako "la excepción que confirma la regla" ez zen baliagarria izango zientzia eta pseudozientziaren arteko muga ezartzeko. 

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina

Pintarse la cara color esperanza

El greenwashing es una práctica o forma de marketing verde destinada a crear una imagen engañosa de responsabilidad ecológica. Las ONG utili...